Saturday, July 17, 2010

အဘိဓမၼာသင္ရေအာင္ (၈)

ပုဂံေခတ္
ပုဂံေခတ္ဆိုတာ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ေခတ္ဦးေခတ္ထူးပဲ။ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျမန္မာစာ ျမန္မာ့ဘာသာရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာေအာင္ ပံုေဖာ္ေပးခဲ့တဲ့ ေခတ္ေကာင္းတစ္ခုပဲ။ အဲဒီေခတ္ဟာ ပါဠိစာေပအထြန္းကားဆံုးလုိ႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ပါဠိစာေပကုိ ကမၻာက ေလးစားရေလာက္ေအာင္ ေရးသားျပႏိုင္ခဲ့လို႔ျဖစ္တယ္။ သဒၵါနီတိ သဒၵါက်မ္းဟာ ပုဂံေခတ္မွာ ေပၚခဲ့တဲ့ စံျပက်မ္းစာ တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ့ေခတ္ဦးမွစၿပီး ယေန႔ေခတ္တိုင္ေအာင္ ကမၻာက တစ္သသျဖစ္ေနတဲ့ စာအုပ္ျဖစ္တယ္။ ေႏွာင္းပုိင္းေခတ္မွာ ေရွးေရွးဒၵါက်မ္းေတြကို မီရံုတင္မက ေက်ာ္တက္သြားေအာင္အထိ ေရးျပႏိုင္တာ ကမၻာ့သမိုင္းမွာ ျမန္မာဘဲ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္က ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သဒၵါက်မ္းဟာ ျမန္မာေတြကုိ အျမင့္ဆံုးေရာက္ေအာင္ ဂုဏ္တင္ေပးလိုက္တဲ့ ျမန္မာဂုဏ္ေဆာင္ က်မ္းစာအုပ္ တစ္အုပ္ျဖစ္တယ္။
အဲဒီေခတ္က သီဟိုဠ္ကၽြန္းက ပါဠိစာေပမွာ နံပါတ္တစ္ပဲ။ သူတုိ႔က ျမန္မာကုိ အထင္မႀကီးဘူး။ ျမန္မာေတြဟာ သူတို႔ေလာက္ ပါဠိစာေပ မတတ္ၾကဘူးစသည္ အထင္နဲ႕ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သဒၵါနီတိက်မ္းထြက္လာေတာ့ ျမန္မာေတြ အေပၚ ျမင္ထားတဲ့ သူတို႔ အျမင္ေတြ ေျပာင္းသြားတယ္။ ျမန္မာေတြ တကယ္ စာတတ္ပါေပတယ္လို႔ေပါ့။ ျမန္မာကုိ လာမလုပ္နဲ႕ မစားရင္အရွင္း စားရင္ ဆီထမင္း ဆိုတဲ့လူမ်ိဳးေတြ။ ျမန္မာလုပ္လုိက္ရင္ ကမၻာပါအထိ တုန္လႈပ္သြားတာေတြ သမိုင္းမွာ အထင္အရွားဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးဦးျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ဇြဲသတၱိေတြကို ေလွ်ာ့မတြက္သင့္ဘူး။ အၿမဲတမ္းေလးစားေနရမယ္၊ တန္ဘိုးထားေနရမယ္။
ပုဂံေခတ္မွာ ပါဠိစာေပထြန္းကားပံုက အမ်ိဳးသမီးေတြကအစ ပါဠိစာေပ တတ္ကၽြမ္းၾကတယ္။ က်စြာမင္းႀကီးနဲ႕ သူ၏ သမီးေတာ္ သံပ်င္မင္းသမီးဆိုတာ ရဟန္းေတာ္မ်ားစြာကို စာေပပို႕ခ်ေပးခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ အဘိဓမၼာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပုဂံေခတ္ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ရွိဘူးတယ္။

ပုဂံေခတ္က ကေလးအေမ
တစ္ေန႔မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေရတြင္းမွာ ေရခပ္ရင္း စကားေျပာေနၾကတယ္။ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ေယာက္ အမ်ိဳးသမီး(အိမ္ေထာင္က်) ရြယ္တစ္ေယာက္ကုိ ေမးတယ္။ အစ္မ တစ္ေန႔ စာက်က္တာ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ။ အမ်ိဴးသမီး ရြယ္က ျပန္ေျပာတယ္။ ကေလးတစ္ဖက္ လုပ္ငန္းတစ္ဖက္နဲ႕မို႕ တြင္တြင္ စာမက်က္ႏိုင္ဘူး။ ပ႒ာန္းကုသလတိက္ေလာက္သာ ေဆာင္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ အလုပ္မ်ားလွတဲ့ အိမ္ေထာင္သည္မေတာင္ ပ႒ာန္းကုသလ တိက္ကို ေဆာင္ႏိုင္သတဲ့။ အျခားအိမ္ေထာင္မရွိတဲ့ လူပ်ိဳလူလြတ္ေတြဆိုရင္ ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့။ ပုဂံေခတ္အမ်ိဳးသမီးေတြ စာတတ္ပံုကုိ ခံုေတာ္ေမာင္က်ဘန္း စာအုပ္ဖတ္ၾကည့္ရင္သိလိမ့္မယ္။ ပ႒ာန္းကုသလတိက္ဆိုတာ ယခုေခတ္္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပထမႀကီးတန္း ဆိုတဲ့ အဆင့္ စာေမးပြဲမွာ ျပဓာန္းထားတဲ့ ပ႒ာန္းဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္တစ္ခုပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္က လူေတြဟာ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ပါဠိ စာေပ ေလ့လာၾကတာပဲ။

ပ႒ာန္းစရပ္မ်ား
ျမန္မာမ်ားက ဇရပ္ေက်ာင္းကန္ တည္ေဆာက္လွဴဒါန္းရတာကုိ အင္မတန္ ၀ါသနာႀကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့၀န္းက်င္မွာ စရပ္တန္းေဆာင္ေတြ ေနရာတုိင္းမွာ ေပါမွေပါပဲ။ အဲဒီထဲမွာ ပ႒ာန္းစရပ္ဆုိတာ ထူးထူးဆန္းဆန္းပဲ။ ယခုေခတ္ ဥပုသ္သည္မ်ားေနဘို႔ ေဆာက္ထားတဲ့ ဇရပ္ကို ဥပုသ္သည္ စရပ္ေခၚသလို ပ႒ာန္းတရားေဟာၾကား နာယူၾကဘို႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ စရကိုလည္း ပ႒ာန္းစရပ္လုိ႔ ေခၚခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီစရပ္ေပၚမွာ ပ႒ာန္းတရားပြဲေတြ က်င္းပ နာယူၾကတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အင္း၀ ေညာင္ရမ္းေခတ္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေတြမွာ ပ႒ာန္းတရားပြဲေတြ အဆက္မျပတ္ တည္ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ သမုိင္းဆရာမ်ား က ဆုိၾကတယ္။
ရတနာပံု မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေတာ့ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ အဓိက အေဆာက္အဦေတြထဲမွာ ပ႒ာန္းစရပ္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာမ်ား ပ႒ာန္း အဘိဓမၼာ တရားေတြကို ဘယ္ေလာက္ ေလးစား တန္ဘိုးထားၾကတယ္ဆိုတာ မွန္းဆသိႏိုင္တယ္။

0 comments:

Post a Comment