Sunday, June 27, 2010

ျပည္ပ ပညာေတာ္သင္ႏွင့္ အေတြးလႈိင္းဂယက္မ်ား

ယမန္ေန႔က online မွာ သူငယ္ျဖစ္သူ ဦးေ၀ပုလ္ႏွင့္ ေတြ႔လုိ႔ စကားေျပာျဖစ္တယ္။ သူက စစ္ကုိင္း သီတဂူကပါ။ ယခု ရန္ကုန္ေရာက္ေနတယ္။ အိႏၵိယကုိ ပညာေတာ္သင္ထြက္ဘုိ႔ ျပင္ဆင္ေနတာတဲ့။

ပညာေတာ္သင္ ကိစၥဟာ ျမန္မာျပည္မွာ အေတာ္ေလး ေရးပန္းစားေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒကာ ဒကာမေတြကလည္း အားေပးၾကတယ္။ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾကတယ္။ ယခုဆုိ ျပည္ပ ပညာေတာ္သင္ ရဟန္းေတာ္ေပါင္း ေထာင္ဂဏန္းနီးေနၿပီ။ အိႏၵိယႏွင့္ သီရိလကၤာ ၂ေနရာကို အသြားမ်ားတယ္။ ထုိင္း ၾသစေတးလ် အေမရိက အဂၤလန္စတဲ့ ေနရာေတြမွာ ပညာသင္ေန တာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ ဒီလို အင္နဲ႔အားနဲ႔ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား ျပည္ပကုိ ပညာေတာ္ သင္ထြက္ေနတာနဲ႕ ပက္သက္ၿပီး ေမးခြန္းေတြလည္း ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။ ဘာအတြက္လဲ ဘာေၾကာင့္လဲ စတာေတြေပါ့။


ကမၻာ့အျမင့္ဆံုးေနရာက ျမန္မာ

ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ပါဠိပိဋကတ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကမၻာမွာ ထိပ္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္ပါ။ ဘယ္ေန ရာမွာမွ မရွိေတာ့တဲ့ စာသင္နည္း စနစ္ေတြနဲ႕ ပါဠိစာေပကို အျပည့္စံုဆံုး သင္ယူေနၾကတာ ျမန္မာေတြပဲ ရွိတယ္။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ကမၻာမွာ ပါဠိ စာေပအေတာ္ဆံုးေနရာမွာ ရွိပါတယ္။ ကမၻာမွာ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားဆံုးျဖစ္တဲ့ အဘိဓမၼာဘာသာရပ္ကုိ ျမန္မာမ်ားက ေရက်ိဳေသာက္ထားၾကတယ္။ စိတ္က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေကာင္းဆံုး က်င့္စဥ္တစ္ရပ္လုိ႔ သတ္မွတ္ခံထားရတဲ့ ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ေတြကို ျမန္မာေတြ ေကာင္း ေကာင္း ထိန္းထားႏိုင္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာဟာ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထိပ္ဆံုးေနရာမွာ ရွိေနတယ္။ ကမၻာက ဒီက်င့္စဥ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာမ်ား ဆီကို ဒူးေထာက္ နားေထာင္ေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ေရးဘူးတယ္။ ျမန္မာက ကမၻာကို ဆရာလုပ္ခ်ိန္တန္ၿပီတဲ့။ မွန္လုိက္တဲ့ စကား။


ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဟန္းေတာ္မ်ား က်င့္သံုးေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ တစ္ေထာင္ေလာက္ကတည္းက စမ္းသပ္တည္ထြင္ၿပီး စကာတင္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္အသား မ်ားခ်ည္း စုေ၀းေနတဲ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္တစ္ခုပါ။ ေခတ္ေပၚသင္ၾကားနည္းစနစ္ေတြ ဘယ္လုိပင္ ေပၚထြက္လာေစေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းစနစ္ကိုေတာ့ မေက်ာ္လြန္ႏိုင္ေသး ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိအတိုင္း ဆက္ထိန္းထားႏိုင္ဘုိ႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာၾကတာေပါ့။ ေခတ္ေပၚနည္းေတြကို လက္ခံဘို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း ေခတ္နည္းေတြဟာ ေရေပၚဆီလုိ အနည္မထိုင္တတ္တာမို႔ သိပ္အားမကုိးရဲေသးတာ မဆန္းပါဘူး။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအရ ေခတ္အလိုက္ ပညာသင္ၾကားေရးေက်ာင္းေတြ ေပၚေပါက္လာတာလည္း ျငင္းဆန္စရာ မလိုပါဘူး။ လုိအပ္လုိ႔ ေပၚေပါက္လာတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ဟာ အေကာင္းဆံုးလဲဆိုတာကိုေတာ့ မ်က္ေျခမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနရင္း အေကာင္းဆံုးလို႔ အတည္ျပဳၿပီးရင္ အဲဒီ အေကာင္းဆံုးေနာက္ကို လုိက္ၾကဘို႔ပဲေပါ့။


အက်င့္ႏွင့္ အသိ

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္က သင္ၾကားေရးသက္သက္တင္ ရပ္ေနတဲ့ စနစ္မ ဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံစမ္းသပ္မႈေတြနဲ႕ တန္ဆာဆင္ ထံုမႊမ္းထားတဲ့ က်စ္လစ္ခိုင္မာ ေသခ်ာတဲ့ နည္းစနစ္ျဖစ္တယ္။ သင္ၾကားေရးစနစ္သက္သက္ဆိုရင္ ဒီေလာက္ ဘယ္ခိုင္မာ လိမ့္မလဲ။ မဟာယာနေတြ ေတာမေရာက္ ေတာင္မေရာက္ျဖစ္ေနတာ လက္ေတြ႕ မပါၾကလုိ႔ဘဲ။ တစ္ေနကုန္ နေမာ အမိတာဘာ စတဲ့ ဂါထာမႏၱာန္ေတြကုိ ရြတ္ဖတ္ႏိုင္ရန္ လြတ္ေျမာက္မႈရႏုိင္တဲ့ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ပန္းသေလာက္ ခရီးမေရာက္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြပဲ။ ေထရ၀ါဒမွာေတာ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္က ရွင္းတယ္။ ပရိယတၱိ- သင္ၾကားမႈနဲ႔ ပဋိပတၱိ-လက္ေတြ႔က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈ ဒီႏွစ္ကိစၥကို တစ္ပါတည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ျဖစ္တယ္။ စာေတြ႔ လက္ေတြ႔ ၂ မ်ိဳးေပါင္းစပ္ ထားတဲ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကုိ ေရွးအထက္ေက်ာ္ကာရီကတည္းက ခ်မွတ္ခဲ့တာပဲ။ ဒီစနစ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကလို႔ ျမတ္စြာဗုဒၶသာသနာေတာ္ဟာ ဒီေလာက္ထိ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါဟာ စနစ္တစ္ခုရဲ႕ ခိုင္မာတိက်မႈကို သက္ေသျပေနျခင္းပဲ ေျပာလို႔ရတယ္။

0 comments:

Post a Comment