Thursday, June 24, 2010

experience create the realization (3)

ညေနခင္း သင္တန္း

ညေန ၅ နာရီသင္တန္းကေတာ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ သင္တန္းပါပဲ။ သူက pali department မွာ ဆရာလုပ္ ေနသူပါ။ ဒါေပမဲ့ ပါဠိစာေပ မသင္ဘူးဘူး။ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္နဲ႕တင္ ဆရာလုပ္ေနသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ဒါကုိ ကာမိဘို႔ ပါဠိသဒၵါသင္ခ်င္ေနတာ ၾကာၿပီဆုိပဲ။ ျမန္မာျပည္ကိုေတာင္ သြားၿပီး ပါဠိစာေပ သင္ယူဘုိ႔ စိတ္ကူး ထားသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ယခုေတာ့ သူအႀကံအစည္ေတြ ပ်က္သြားၿပီဆိုပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ အိမ္ေထာင္ က်သြားလုိ႔တဲ့။ ဟုတ္တယ္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ လပိုင္းေလာက္က သူ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့တာ မွတ္မိေသးတယ္။ သူက ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ဆိုေတာ့ သူ႔မဂၤလာေဆာင္ပြဲကုိ ဗုဒၶ၀ိဟာရမွာ ဗုဒၶဘာသာ ထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီစြာ ျပဳလုပ္တာ ဖိတ္ၾကားလုိ႔တက္ေရာက္အားေပးခဲ့ရေသးတယ္။

သူက ဆရာတစ္ေယာက္ဆုိေတာ့ တကၠသိုလ္ထဲက ဆရာမ်ားအေဆာင္မွာ ေနပါတယ္။ သူ႔ဆီကုိ ညေနတုိင္း သြားၿပီးသင္ပါတယ္။ ေစာေစာက ဆုိင္ကယ္နဲ႕ အႀကိဳအပို႔ လုပ္ဘုိ႔ ေျပာပါေသးတယ္။ မေ၀းလွတာမို႔ ဘာမွ မလုပ္ဘို႔ ေျပာထားရတယ္။ အိမ္ကုိ ေရာက္လာရင္ ေရကပ္တယ္။ သင္တန္းၿပီးခ်ိန္မွာ က်ေရ သုိ႔ အသီးအႏွံ တစ္ခုခု ကပ္တယ္။

ယခု စာသင္တာ သႏၶိပုိင္းၿပီးလုိ႔ နာမ္ပိုင္းကို ေရာက္ေနၿပီ။ စာေရးသူရဲ႕ သင္ျပမႈ အားလံုးကို အားရေက်နပ္မိတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ နံက္ပိုင္း အဘိဓမၼာကိုလည္း ေန႔စဥ္လာေရာက္ သင္ယူေသးတယ္။


ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဘာသာေရး ထံုးတမ္းစဥ္လာပြဲေတာ္ေတြ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရး အေျခအေနေတြကို သင္တန္းခ်ိန္အတြင္း စကားစပ္မိလို႔ ေျပာျပတဲ့အခါ တအံတၾသျဖစ္ေနတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခုပါပဲလုိ႔ အၿမဲတမ္းေျပာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရွင္ျပဳပြဲေတြ၊ ရဟန္းခံပြဲေတြ၊ ကထိန္ပြဲေတြ အေၾကာင္းက သူ႔ဘ၀အတြက္ တကယ့္ ရင္သပ္ရႈေမာစရာျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ အိႏၵိယမွာ အဲလိုျမင္ကြင္းမ်ိဳးေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာဘဲလုိ႔ ေျပာတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ျဖစ္လာရမွာေပါ့ေလလုိ႔ ေခၽြးသိပ္ စကားေျပာ ေပးရတယ္။


အိႏၵိယဗုဒၶဘာသာ

အိႏၵိယမွာက ျဗဟၼဏ၀ါဒက အဓိကျဖစ္တယ္။ အခြင့္အေရးအားလံုးဟာ သူတုိ႔လက္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ကိုေတာင္ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့ ျဗဟၼဏေတြက လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကုိင္ထားတာ ေတြ႔ႏုိင္တယ္။ သူတုိ႔က ဗုဒၶဘာသာ ကုိ ဟိႏၵဴဘာသာရဲ႕ လက္ခြဲဘာသာတစ္ရပ္အျဖစ္ ဖန္တီးထားၾကတယ္။ ဟိႏၵဴအယူအဆေတြကို ဗုဒၶ၀ါဒျဖစ္ေလ ဟန္ လူအမ်ားစု ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ ေျပာျပၿပီး ဗုဒၶဘာသာကုိ အနီးကပ္ထုိးႏွက္တုိက္ခိုက္ ေနၾကတယ္။ အိႏၵိယမွာ တကယ့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ပညာမဲ့ ပစၥည္းမဲ့ ဇာတ္နိမ့္ေတြမ်ားတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ဇာတ္ျမင့္ ျဗဟၼဏေတြရဲ႕ ဖိႏွိပ္မႈေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဘက္ ေျပး၀င္လာၾကသူမ်ားျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ဆိုေပမဲ့ ဘာသာေရးအေၾကာင္းကုိ မသိ နားမလည္သူေတြက ပိုမ်ားတယ္။ ေျပာဆိုညႊန္ျပမဲ့ ဘုန္းႀကီးသံဃာ မရွိျခင္းရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြျဖစ္တယ္။ အိႏၵိယမွာ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံပြဲသဘင္မရွိဘူး။ ဘုန္းႀကီးသံဃာေတြကို မဂၤလာ ေဆာင္ႏွင့္ အိမ္သစ္တက္ကိစၥေတြေလာက္သာ ပင့္ဖိတ္မႈရွိတယ္။ အိႏၵိယတစ္ႏုိင္ငံလံုး အိႏၵိယႏိုင္ငံသား ဘုန္းႀကီးရ ၏ဟန္း တစ္ေထာင္ေလာက္ရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ ပိဋကတ္စာေပ တတ္ကၽြမ္းမႈ မရွိၾကဘူး။ သင္ၾကား ပို႕ခ်တဲ့ေနရာ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ ေခတ္ပညာတတ္မ်ားျဖစ္ေပမင့္ သူတို႔ႏုိင္ငံအတြက္ ဘာေတြလုပ္ ေပးရမယ္ဆုိတာကုိ မသိၾကဘူး။ အဲလို အစြမ္းအစ မရွိၾကတဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ အားကုိးမႈကို မခံရဘူးျဖစ္ ေနတယ္။ ဒါဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ပါ။ ဆိုလိုတာက အိႏၵိယမွာ သာသနာျပန္ လည္ထြန္းကားဘို႔ မလြယ္ေသးဘူးဆိုတာပဲ။


သင္တန္းအတြက္ ျပင္ဆင္မႈ

အဘိဓမၼာသင္တန္းအတြက္ အဘိဓမၼတသဂၤဟကုိ ပင္တုိင္ထား သင္ၾကားတယ္။ အဓိပၸါယ္သေဘာ တရားေတြကို ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဘာသာဋီကာကုိ အားကုိးရတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ကေတာ့ ဘိကၡဳေဗာဓိရဲ႕ Comprehensive Manual of Abbhidhamma ႏွင့္ ဘိကၡဳ နာရဒ ရဲ႕ A menual of Abhiddhamma စာအုပ္ကုိ လက္ကိုင္ျပဳရတယ္။ ညေနခင္းသင္တန္းအတြက္ကိုလည္း ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာ ေတာ္ရဲ႕ ကစၥည္းဘာသာဋီကာႏွင့္ ရူပသိဒၶိဘာသာဋီကာတုိ႔ကို အားကိုးရတယ္။ အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ကေတာ့ အင္တာနက္က ရတဲ့ ဘာသာျပန္စာအုပ္ကုိ လက္ကုိင္ျပဳေျပာရတယ္။ ဂုရုႀကီး ဂိုအင္ဂါရဲ႕ ဆ႒သံဂါယနာ ပိဋကတ္သံုးပံု စီဒီႏွင့္ ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဘာသာဋီကာ စီဒီကုိ ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ ထည့္ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပါဠိအဘိဓာန္စီဒီကုိလည္း ထည့္ထားေသးတယ္။ စာအုပ္ေတြက လက္တစ္ကမ္းမွာမုိ႔ အခ်က္အလက္ ရွာေဖြ ၾကည့္ရႈရတာ လြယ္ကူပါတယ္။ သိပၸံေခတ္ရဲ႕ အားသာခ်က္တစ္ခုပါဘဲ။


သင္တန္းအေတြ႕အႀကံဳ

အခ်ိဳ႕သူငယ္ခ်င္းေတြကေမးတယ္ ‘ ကုလားေတြကို အပင္ပန္းခံ သင္ေပးေနတာ သူတုိ႔ဆီက ဘာယူမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးထားလဲ တဲ့။ ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပါဘဲ။ ကုလားျပည္မွာ အလကားဘာမွ မရဘူး။ စာေရးသူတုိ႔ ျပည္ပေက်ာင္းသားမ်ားအဖို႔ မီနစ္စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် ေနခ ေရခ ေငြေတြေပးေနရတာပဲ။ လူက အိပ္ေနတာေတာင္ ပုိက္ဆံက မအိပ္ဘဲ အိပ္ထဲက ခုန္ထြက္ေနတယ္ဆိုတာ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ သူတုိ႔ႏွင့္စပ္ ယူစရာကေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳပါပဲ။ ဒီအေတြ႕အႀကံဳဟာ ေနာက္ေနာင္ သင္တန္းမ်ားအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္ အကူျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဘယ္လုိသင္ရမယ္၊ ဘယ္လိုသင္ရင္ ပိုမိုနားလည္ႏိုင္တယ္ စတဲ့ အေတြးေကာင္းမ်ားလည္း ဒီအေတြ႕အႀကံဳေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ အေတြ႕အႀကံဳကို လုပ္ယူလုိ႔ မရစေကာင္းဘူး။ တန္ဖိုးျဖတ္လုိ႔ မရဘူးဆိုတဲ့ သီအုိရီေတြ ရွိတယ္။ အမွန္ကေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳဆုိတာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ဓားကုိ ထက္ေအာင္ ေသြးေနျခင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ experience create the realization အေတြ႕အႀကံဳ သည္ နားလည္မႈကို ဖန္တီးေပးႏိုင္သည္ ဟုဆိုလွ်င္ မွားေလမလား။


km

0 comments:

Post a Comment