Tuesday, June 29, 2010

ျပည္ပ ပညာေတာ္သင္ႏွင့္ အေတြးလႈိင္းဂယက္မ်ား (၃)

အေတြ႕အႀကံဳ ရေအာင္

အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတပြားေအာင္လုိ႔ ထြက္လာျခင္းျဖစ္တယ္ဆုိရင္ေကာ။ ဒါကလည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခု အထိ လုိအပ္တဲ့ အရာပါပဲ။ အိႏၵိယဟာ လူမ်ိဳးစံု ပံုစံမ်ိဳးစံု ဘာသာမ်ိဳးစံုနဲ႔ အေတာ္ အံ့စရာ ေကာင္းတဲ့ ေရွးေဟာင္း ေနရာေဒသတစ္ခုပါပဲ။ ျမတ္စြာဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေနရာတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရာက္သင့္ ေရာက္ ထုိက္တဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵိယဟာ သစၥာတရား စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ ေနရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကမၻာ့ ေအာင္ေျမတစ္ခုပါပဲ။ ခက္တာက သစၥာထြန္းကားတဲ့ ေနရာမွာ သစၥာေတြေပ်ာက္ၿပီး မ်က္စိေတြလည္ အေမ့ႀကီးေတြ ေမ့ေနၾကျခင္းပဲ။ ဘုန္းႀကီးရဟန္းဆုိတာေတြကို မသိၾကေတာ့ဘူး။ အခ်ိဳ႕ ဗုဒၶဆုိတာကုိေတာင္ မသိၾကဘူး။ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းေတြကို ျမင္ရင္ ေလးစားစိတ္နဲ႕ ဦးညြတ္ဘို႔ ေနေနသာသာ တစ္မ်ိဳးပါလားဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ၾကည့္သြားၾကတာက မ်ားတယ္။ ခက္တာက ရဟန္းေတာ္ မ်ားရဲ႕သကၤန္းက ကုလားမေတြ၀တ္တဲ့ ဆာရီနဲ႕ ပံုစံတူ ျဖစ္ေနျခင္းပဲ။ အခ်ိဳ႕ကေလးေတြက ခဲနဲ႕ေတာင္ ပစ္သြားၾကတယ္။ အေမ့ဆာရီ ယူ၀တ္ထားတယ္ေပါ့ေလ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရွိေပမဲ့ လူေရွ႕သူေရွ႕မွာ ဘုန္းႀကီးရဟန္းေတြကို ႏႈတ္မဆက္ၾက ဘူး။ မသိသလုိ ေနၾကတယ္။ အိႏၵိယမွာ ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဇာတ္နိမ့္ ေတြျဖစ္တယ္။ လူေရွ႕သူေရွ႕မွာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေၾကာင္းျပရမွာ ရွက္ၾကလုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။ အခမ္းအနားမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေျခေထာက္ ကုိ ထိေအာင္ လာေရာက္ကန္ေတာ့ၾကတဲ့သူေတြ မရွားဘူး။ ဘုန္းႀကီးရဟန္းကုိ ကုိးကြယ္တာ အခမ္းအနားတြင္းေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အိႏၵိယဗုဒၶဘာသာ အေျခအေန ဟာ ျဗဟၼဏေတြရဲ႕ အရွိန္အ၀ါေအာက္မွာ ျပားျပားေမွာက္ ေရာက္ေနေသးတယ္ဆိုတာကုိ ေျပာႏိုင္တယ္။ အိႏၵိယမွာ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းရယ္လုိ႔ အေလးေပးေနတာမဟုတ္ဘူး။ အရာရာမွာ တန္းတူဆက္ဆံတယ္။ ခက္တာက အိႏၵိယမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သကၤန္း ၀တ္တဲ့အခါ ပုခံုးတစ္ဖက္ေဖာ္ ၀တ္လို႔ မျဖစ္ျခင္းဘဲ။ အဲလို၀တ္ျခင္းဟာ တစ္ဖက္သားအတြက္ အေနခက္ေစတဲ့ ညႇိဳ႕ဓာတ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားက ပုခံုးသားေဖၚမ ၀တ္ဘို႔၊ ပုခံုးေဖၚနဲ႕ဆိုရင္ ငါ့ဆီမလာပါနဲ႕ လို႔ေတာင္ ေျပာၾကသတတ္။ အဲဒီအခါ ပုခံုးသားကုိ ဖံုးေစတဲ့ သကၤန္းေအာက္ခံ အက်ႌ၀တ္ရတယ္။ အက်ႌခံ၀တ္ေတာ့ အေပၚသကၤန္းေတာင္ မလိုေတာ့ ဘူးျဖစ္သြားတယ္။ တစ္ခါ တစ္ေလ အေရးတႀကီးသြားရတဲ့အခါ အေပၚသကၤန္း ထားပစ္ခဲ့ရတာ ရွိတယ္။ အေပၚသကၤန္းမပါရင္ ပါ့ပါးတဲ့ သေဘာကုိ သြားေတြ႕ရတယ္။ ၾကာေတာ့ ေပါ့ပါးမႈ အရသာေတြ႕ၿပီး အေပၚသကၤန္းကုိ လံုးလံုးလႊတ္ထားတဲ့အထိ ျဖစ္ သြားေတာ့တာေပါ့။ မဟာယာနေတြ အသြင္ေျပာင္းသြားတာ။ လူေတြနဲ႕ တူသြားတာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ဖိအားကုိ မခံႏိုင္ျခင္းပဲ။ တစ္ခါတစ္ခါ ေတြးမိ တယ္။ တုိ႔သာသနာ အိႏၵိယက ေစာေစာထြက္ခြာခဲ့တာ အေတာ္ေလး ကံေကာင္းတယ္လုိ႔္ေပါ့။ ႏို႔မို႔ဆိုရင္ အိႏၵိယမွာ ခုေလာက္ဆို ဖရိုဖရဲ ကိုးရို႕ကားယားႀကီးျဖစ္ေနမွာလုိ႔။ အိႏၵိယမွာ လြတ္လတ္မႈ အျပည့္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိႏၵိယကုိ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမလို႔ အခ်ိဳ႕သံုးၾက တယ္။


ဘြဲ႕ဒီဂရီအတြက္

ဒါကလည္း သဘာ၀က်ပါတယ္။ ပါဠိစာေပနဲ႕ ဆုိရင္ ဓမၼာစရိယၿပီးထားတဲ့ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးဟာ အိႏၵိယ ပါဠိေဒါက္တာဘြဲ႕နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ လာတာပါဆိုရင္ ျငင္းစရာ မရွိပါဘူး။ ခက္တာက အိႏၵိယ ေဒါက္တာဘြဲ႕မ်ားဟာ အေရအတြက္အဆင့္ထက္ မပိုဘူးဆို တာပဲ။ အိႏၵိယဆိုတာ အမ္ေအ နဲ႔ ေဒါက္တာ ဘြဲ႕ဆိုတာေတြကို ကမၻာမွာ ႏွစ္တိုတို ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳနဲ႕ ေဖာေဖာသီသီ ေရာင္းစားေေနတဲ့ ေနရာတစ္ခုဆိုပဲ္။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြထဲက အိႏၵိယမွ ေဒါက္တာဘြဲ႕ ရရွိေတာ္မူသြားၾကတာ အေရ အတြက္အားျဖင့္ ၁၀၀ နီးပါး ရွိသြားၿပီလို႔ သိရတယ္ဲ။ ဒါေပမဲ့ ကမၻာ့ စတိတ္ခံုေတြမွာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အသံဟာ တိတ္ဆိတ္ ေနတုန္းပဲ ရွိေသးသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္က မိန္႔တယ္။ ဘြဲ႕နဲ႔ေလွ်ာ္ညီတဲ့ အရည္ အေသြးရွိဘုိ႔ အထူးလိုအပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကမၻာ့စတိတ္ခံုေတြမွာ တက္ေရာက္ေျပာႏို္င္တဲ့ အဆင့္အထိ အဂၤလိပ္စကားကို ေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ႏို္င္ရမယ္ တဲ့။


ျပည္ပသာသနာျပဳဖို႔

ျပင္ပကုိ ထြက္လာၾကျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း တစ္ခုကေတာ့ ျပည္ပကုိ သာသနာျပဳႏိုင္ေအာင္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္တယ္။ ျပည္တြင္းအတြက္ဆိုရင္ ျပည္ပကုိ သြားစရာမလုိေလာက္ ေအာင္ပါပဲ။ ျပည္တြင္းမွာ ပါဠိပိဋကတ္ အသိဉာဏ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အျပည့္ အစံု ရွိေနတယ္။ အဲဒါေတြကုိ ျပည္ပက လူေတြ သိေအာင္ လုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ အဲလို ျပည္ပကို သာသနာျပဳဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးက ျပည္ကကုိ သြားၿပီး ပညာသင္ျခင္းရဲ႕ အဓိက ေရေသာက္ျမစ္တစ္ခု ဆိုရင္ မွားမယ္ မထင္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေပၚေပါက္လာတဲ့ တကၠသုိလ္ အသီးသီးရဲ႕ အေျခခံ စည္းမ်ဥ္းမွာ ဒီအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းေတြ႕ႏိုင္တယ္။


လိုအပ္ေနေသာ အရာ

တကယ္ေတာ့ ျပည္ပကုိ ပုိက္ဆံအမ်ားႀကီးေပး၊ ဒုကၡသုကၡခံ ပညာသင္ထြက္လာၾကတာ လုိအပ္ခ်က္တစ္ ခုေၾကာင့္သာျဖစ္တယ္ဆိုတာ သံသယမရွိပါဘူး။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆိုရင္ေတာ့ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို ယတိျပတ္ေျပာျပဘို႔ အခက္သားလား။ သူသူကိုယ္ကုိယ္ သြားခ်င္ၾက၊ ေရာက္ဘူးခ်င္ၾကၾကတာ။ အမ်ားရဲ႕ အထင္အျမင္ႀကီးမႈကို ခံယူခ်င္ၾကတာ၊ ပိုမို ေကာင္းတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္မိၾကတာေတြဟာ ပုထုဇဥ္သဘာ၀အတိုင္း တစ္စိတ္ တစ္ပုိင္းပါ၀င္မွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြက အဓိကမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ ကုိယ့္သာသနာအတြက္ ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြားေၾကာင္းနည္းလမ္းေကာင္းေတြ ရွာေဖြခ်င္ၾကတာ။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာ ကုိယ့္လူမ်ိဳး ေအာက္တမ္းေနာက္တမ္း မက်ေစခ်င္တာ စတဲ့ အေၾကာင္းမ်ားဟာ တကယ့္အရင္းခံ ေစတနာေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ပကို ထြက္လာတာ အေပ်ာ္သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိႏိုင္တယ္။ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေနေန တကယ့္ျမင့္ျမတ္မွန္ကန္တဲ့ ကိုယ့္အတြက္ ကုိယ့္ဘာ သာအတြက္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ စတဲ့ ဗလ၀ စိတ္ေစတနာေတြကုိ ရင္၀ယ္ပုိက္ၿပီး လိုအပ္ ေနေသာ အရာတစ္ခုကို ရွာေဖြၾကျခင္းပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ပပညာေတာ္သင္မ်ားကုိ ေလးစား ထိုက္ ဂုဏ္ျပဳထုိက္ ျမတ္ႏိုးထိုက္ပါတယ္။ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ပညာေတြ ရၿပီးရင္ အမိေျမကို ျပန္ၾကမယ္။ စြမ္းႏိုင္တဲ့ဘက္က စြမ္းႏိုင္သေလာက္ အမိေျမကို တည္ေဆာက္ၾကမယ္။ ကိုယ့္လူမ်ိဴး ကိုယ့္ဘာသာ အထက္တန္းက်က် မ်က္ႏွာပန္းလွေစဘို႔ နည္းလမ္းေကာင္းေတြ ခ်ျပေပးၾကမယ္။ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳၾကမယ္။ ထို႔ထက္စြမ္းႏိုင္သူမ်ားက ကမၻာကုန္က်ယ္သေရြ႕ ေလွ်ာက္သြားၿပီးေတာ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြကုိ ျဖန္႕ေ၀ၾက မယ္။ အဲလိုနဲ႕ ဘ၀စာမ်က္ႏွာေတြမွာ သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့မယ္ေလ။


ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ

ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ျပည္ပမွာ ရႏိုင္တဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ အေျခအေနေတြကို ျပည္တြင္းမွာ ရႏုိင္ ေအာင္ ဖန္တီးၾကရမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခါ ဘယ္ကုိမွ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနစရာမလိုေတာ့ဘဲ ကိုယ့္ ၀န္းက်င္မွာပဲ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနၿပီး ကမၻာ့လူသားမ်ားကို မွ်ေ၀ေပးၾက မယ္ေပါ့။ ကမၻာ့ေတြးေခၚ ပညာေတြ၊ သမိုင္းေလ့လာနည္းေတြ။ သုေတသနျပဳနည္းေတြ။ အခ်ိန္တိုအတြင္း တတ္သိနားလည္ႏိုင္တဲ့ စာေပေလ့လာနည္းေတြ။ စတာေတြကုိ ကမၻာက မ်က္စိက်လာတဲ့အထိ ဖန္တီးသင္ၾကားၾကမယ္ေလ။ ရွိၿမဲ ပါဠိအရည္ အေသြးကို ေလွ်ာ့ခ် မပစ္ဘဲ။ တတ္ၿပီးသား အဘိဓမၼာနဲ႕ ၀ိပႆနာနည္းေတြကို လက္လႊတ္မပစ္ဘဲ။ ဒါေတြကုိ ၿမဲၿမဲဆုပ္ကုိင္ ေခတ္ပညာေတြနဲ႕ တန္ဆာဆင္ၿပီး ကမၻာကို ကုိင္လႈပ္ၾကမယ္ေပါ့။


၂၄-၆-၂၀၁၀

0 comments:

Post a Comment