Monday, January 30, 2012

ႏွစ္သစ္အႀကိဳ ခရီးသြားမွတ္တမ္း

စကားဦး။ 

မွတ္တမ္းတစ္ခုၿပီး၍ မွတ္တမ္းတစ္ခုကုိ ဆက္ပါဦးမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူ၏ မွတ္တမ္းမပီေသာ ခရီးသြားမွတ္တမ္းစာတမ္းငယ္ကုိ သည္းခံ၍ တစ္ဖန္ ဖတ္ၾကရန္ျဖစ္ပါသည္။ 

ေလးစားလ်က္ 
စာေရးသူ
 
 
  ႏွစ္သစ္အႀကိဳ ခရီးသြားမွတ္တမ္း
 
၂၁-၁၂-၁၁
စာေရးသူနဲ႔ ကိုအိန္ဒါတုိ႔ ၂ ဦး ညေန (၄း ၁၅) နာရီ Darbhanga Express ရထားနဲ႔ ပူေနးက ထြက္ခဲ့တယ္။ ရထားေပၚမွာ တစ္ညအိပ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ည ၁၀း၀၀ မွာ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕ ဘူတာကုိ ေရာက္တယ္။ မဟာရ႒စတိတ္က ပူေနးနဲ႔  ဥတၱရပရာ့ေဒ့ရွ္စတိတ္က ဗာရာဏသီက ကီလိုမီတာ (၁၂၀၈) ေ၀းတယ္။ ရထားက ဆင္းတယ္ဆိုရင္ ဗာရာဏသီေဆာင္းက ဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆက္ေတာ့တာပဲ။ ဘူတာအနီး က ေဆး၀ကၤဘာျမန္မာေက်ာင္းကို သြားဘို႔ ပထမ စိတ္ကူးထားေပမယ့္ မသြားေတာ့ဘဲ BHU တကၠသုိလ္ကို သံုးဘီးနဲ႔ ဆက္ခဲ့ၾကတယ္။ BHUမွာ သီတဂူက ေဒါက္တာဘြဲ႕လုပ္ေနၾကတဲ့ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ဦးေသ႒ိလ၊ ေမာင္ကု႑လတုိ႔ ရွိၾကတယ္။ ဦးေသ႒ိလ အခန္းမွာ ဦးအိန္ဒါ၊ တစ္ျခား အခန္းမွာ စာေရးသူက အိပ္တယ္။ ဗာရာဏသီမွာ ခပ္ေစာေစာက အေအးလႈိင္းက်လုိ႔ လူအခ်ိဳ႕ေသေက်တယ္လုိ႔ သတင္းစာမွာ ဖတ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ၂ရက္၃ ရက္အတြင္း အေအးေပါ့သြားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သိပ္မေအးေတာ့ဘူးဆုိေပမယ့္ ပူေနးရာသီ ဥတုနဲ႔ စာရင္ အေတာ္ေလး ေအးေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အခန္းေတြထဲမွာ heater ေတြထားၿပီး ေဆာင္းအေအးဒါဏ္ကို အံတု ေနၾကရတယ္။

၂၃-၁၂-၁၁
နံနက္ ဂ-နာရီေလာက္ထ။ နာရီ၀က္ေလာက္ တရားထုိင္။ စာေရးသူနဲ႔ တခန္းတည္းအိပ္စက္တဲ့ ရဟန္း ေတာ္တစ္ပါးလည္း ေစာေစာထ တရားထိုင္ေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ဘြဲ႕ေတာ္က  ဦးနာဂ၀ံသ တဲ့။ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕ ဓမၼစၾကာျမန္မာေက်ာင္းဆရာေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္မွ သိရတယ္။ အာရံုစာ ေကာ္ဖီ၊ မုန္႔၊ လဘက္၊ ပဲျခမ္း၊ ေရေႏြးၾကမ္း။ ေန႔လည္စာကုိေတာ့ ခရမ္းသီးႏွပ္၊ ငါးပိ၊ အတို႔အျမဳပ္၊ ဟင္းေလး၊ မွန္ေရာင္ဟင္းခ်ိဳ၊ ငါးပိေၾကာ္တို႔ႏွင့္ေပါ့။ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ဦးေသ႒ိလ လက္ရာမ်ားကို အားပါးတရ ေလြးခြင့္ ရလုိက္တယ္။ ဗာရာဏသီမွာ  ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ား ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ BHU တကၠ သုိလ္ႏွင့္ ဆန္စစ္ကရစ္တကၠသိုလ္ ဆိုတာရွိတယ္။ BHU မွာ (၆) ပါး၊ ဆန္စစ္ကရစ္တကၠသုိလ္မွာ (၅၄) ပါး။  စုစုေပါင္း ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္ (၇၀) ပါး ဗာရာဏသီမွာ ပညာသင္ၾကားေနထုိင္ၾကတယ္လုိ႔ သိရတယ္။ 

စာထဲေပထဲက အတီေတ ဗာရာဏသီယံ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဗာရာဏသီၿမိဳ႕က တကယ့္ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ ႀကီးျဖစ္တယ္။ လူေတြ၊ ကားေတြ၊ တုိက္ေတြ တာေတြ၊ တိရစၦာန္ေတြနဲ႕  အၿမဲလိုရႈပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ ေနရာ တစ္ခုပဲ။ နာမည္ေက်ာ္ ဂဂၤါျမစ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား တရားဦး ဓမၼစက္ေဟာျမြက္ခဲ့ရာ မိဂဒါ၀ုန္တို႔က ဗာရာဏကို ပုိမိုနာမည္ေက်ာ္ေစတယ္။ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕ကို အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေျမာက္ပုိင္းေဒသရဲ႕  ဘာသာေရးၿမိဳ႕လုိ႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚၾကတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္အခါက ကာသိတုိင္းရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး အျဖစ္တည္ရွိခဲ့ၿပီး ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးတို႔ သာသနာေဘာင္၀င္ေရာက္လာၿပီး သာသနာေတာ္မွာ သံဃရတနာ စတင္ထြန္းကားခဲ့ရာ ေနရာ တစ္ခုျဖစ္တယ္။ နာမည္ေက်ာ္ ယသသတုိးသားနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ား သာသနာ့ ေဘာင္၀င္ေရာက္ၿပီးေနာက္ အတိုင္းတုိင္း အျပည္ျပည္ကုိ သာသနာပ်ံ႕ႏွံ႕ေစဘို႔ ၆ က်ိပ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ ေတာ္မူခဲ့ရာေနရာလည္းျဖစ္တယ္။ ေန႔လည္စာစားၿပီး စရဏတ္ (မိဂဒါ၀ုန္)ကို ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ တကၠသုိလ္နဲ႔ စရဏတ္ (ဓမၼစၾကာတရားဦးေဟာသည့္ ေနရာ)က ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္မို႔ ၁ နာရီေလာက္ သံုးဘီးစီး သြားရတယ္။ မိဂဒါ၀ုန္ဥယ်ာဥ္ကိုေရာက္ေတာ့ အထဲကို လက္မွတ္ျဖတ္၀င္္ရတယ္။ ဥယ်ာဥ္ထဲကို ၀င္လုိက္တယ္ဆိုရင္ စိတ္ေတြလန္းဆန္းသြားတယ္။ ဒီေနရာ ဒီေဒသမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္က  မဟာလူသား ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ၏ အစြန္း ၂ပါးလြတ္ေသာ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ကို ေလာကသားမ်ားအတြက္ ခ်ျပေတာ္မူခဲ့တယ္။ သူ၏ တရားစက္ဘီးသည္ ယေန႔ထက္တိုင္ ရပ္တန္႔ျခင္းမရွိ အရွိန္အဟုန္ ေကာင္းစြာျဖင့္ လည္ေနဆဲ ပတ္ေနဆဲ။  သူ၏ ဓမၼစည္ေတာ္ႀကီးသည္ ယေန႔တုိင္ မည္ဟည္းေနဆဲ။ ဤ ေနရာတြင္ ျမတ္စြာသီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့သည့္ ဂႏၶကုဋိတုိက္ေတာ္ေနရာ၊ နႏၵိယေက်ာင္း ဒကာရဲ႕  အုတ္ ေက်ာင္း ေနရာ။ အေသာကမင္းတရားႀကီး တည္ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ (ဓမၼစၾကာတရား ေဟာျမြက္ ေတာ္မူခဲ့သည့္ေနရာ) ဓမၼရာဇိေစတီ၊  (အနတၱလကၡဏသုတ္ေဟာေတာ္မူခဲ့ သည့္ေနရာ) ဓေမၼခေစတီ ေတာ္ ၂ဆူႏွင့္  ျခေသၤ့ရုပ္ပါ ေက်ာက္စာတုိင္တို႔ရွိတယ္။ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ညေနခင္း ေန၀င္သြားတဲ့ အထိေန လိုက္ၾကတယ္။

ဥယ်ာဥ္ကျပန္ထြက္ အနီးနားက ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ မေရာက္ဘူးတာနဲ႔ ၀င္ေလ့လာတယ္။ ဂ်ိန္းဒကာ တစ္ေယာက္က ႀကိဳဆိုၿပီး ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ တရားက်င့္ပံုေတြကို ေျပာျပတယ္။ ဟိုဘက္ ဓမၼစၾကာဘုရားကိုေတာ့ လူေတြ သိပ္လာၿပီး မင္းတုိ႔ေက်ာင္းကိုေတာ့ လူ သိပ္မလာၾကပါ လားလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့။ ဟုတ္တယ္ ေဂါတမဗုဒၶကို လူေတြသိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ငါတုိ႔ဘုရားကိုေတာ့ အ၀တ္မပါလို႔ သိပ္မႀကိဳက္ၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ တုိ႔ဘုရားေတြကလည္း တကယ္အစစ္အမွန္ေတြပါပဲလုိ႔ သူက ေျပာတယ္။ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြ မေတြ႕ရပါလားကြ လုိ႔ေမးေတာ့။ သူတုိ႔က တစ္ေနရာကို အတည္မေနၾကရဘူး။ တစ္ေန႔ ကုိ ၄-နာရီခရီး လမ္းေလွ်ာက္သြားရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးမ်ားက အ၀တ္မပါဘူး။ အစားအစာကိုလည္း လက္ထဲထည့္ေပးမွ စားရတယ္။ သူတို႔အဓိက က်င့္စဥ္ကေတာ့ သတၱ၀ါေတြကို မညွင္းဆဲျခင္း အဟႎသ၀ါဒျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြကို ေသေက်ပ်က္ဆီးမွာ စုိးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေလနဲ႔ေရကို စစ္ၿပီးမွ ရွဴတယ္၊ သံုးတယ္။ အ၀တ္ မ၀တ္တာကေတာ့ သံေယာဇဥ္နည္းပါးမႈကုိ ျပသျခင္းျဖစ္တယ္။ ဂ်ိန္းဘာသာမွာ ဒီဂမၺရ(အ၀တ္မ၀တ္ဂုိဏ္း)၊ ေဆြတမၺရ(အ၀တ္၀တ္ဂုိဏ္း) ဆုိၿပီး ေတာ့ ၂ ဂိုဏ္းရွိ တယ္။ စာေပထဲက နိဂ႑နာဋပုတၱဆိုတဲ့ ဒိ႒ိဆရာႀကီးက ဂ်ိန္းေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ေပါ့။  ဂ်ိန္းဒကာက ကုိယ္တံုးလံုး ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီး ဓာတ္ပံုေတြကိုျပလို႔ အားလံုးကုိ ဓာတ္ပံု ရုိက္ယူခဲ့တယ္။ အိႏၵိယေခါင္းေဆာင္ေတြ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြဆီသြားေရာက္ ေတြ႕ဆံု အရိုေသေပးတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြက မ်ားပါ တယ္။ ဂ်ိန္းဒကာကုိ ရူပီး (၁၀၀) ေပးခဲ့ၿပီး ဂ်ိန္းေက်ာင္းကထြက္ခဲ့တယ္။

အနာဂါရိက ဓမၼပါလျပတိုက္ႏွင့္ ဓာတ္ေတာ္တုိက္ဘက္ ဆက္ခဲ့တယ္။ ဓာတ္ေတာ္တိုက္ထဲမွာ အရွင္သာရိ ပုတၱရာႏွင့္ အရွင္မဟာ ေမာဂၢလာန္တုိ႔ရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္ မ်ားကို ပူေဇာ္ထားတယ္လို႔သိရတယ္။ ဓာတ္ေတာ္တိုက္နားက ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး တရားဦးဓမၼစက္ နာၾကားပံုရုပ္ တုႏွင့္ ဘာသာအသီးအသီးနဲ႔ေရးသားထားတဲ့ဓမၼစၾကာသုတ္ေတာ္ ေက်ာက္စာမ်ားကေတာ့ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕
ေကာင္းမႈေပါ့။ အနီးအနားမွာ ပဥၥဝဂၢီငါးဦး ျမတ္စြာဘုရားကို ႀကိဳဆုိတဲ့ေနရာ ေခ်ာက္က႑ီေစတီႏွင့္ ျပတုိက္ တစ္ခုရွိတယ္။ အခ်ိန္မရေတာ့တာက တစ္ေၾကာင္း၊ ေရာက္ဘူးၿပီးျဖစ္တာကတစ္ေၾကာင္းမို႔ မသြားေတာ့ဘဲ တကၠသုိလ္ကို ျပန္လာခဲ့တယ္။

0 comments:

Post a Comment