Monday, March 5, 2012

ႏွစ္သစ္အႀကိဳ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၄)


 ၂၆-၁၂-၁၁

အစည္းအေဝးၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ျပန္သူျပန္။ ဘုရားဖူးလွည့္သူလွည့္။ စာေရးသူကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ (၂) ႏွစ္က ဘုရားဖူးလွည့္ထားၿပီးျဖစ္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေဒလီဘက္သြားဘို႔ စီစဥ္ထားတာက တစ္ေၾကာင္းမို႔  ဘုရား ဖူးလွည့္ မလိုက္ေတာ့ပဲ ဗုဒၶဂယာမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္တယ္။  စာေရးသူတုိ႔ ပူေနးက အစည္းအေ၀းကုိ (၅) ပါးလာၾကတယ္။ ၂ ပါးက ပူေနးကို ျပန္မွာျဖစ္ၿပီး စာေရးသူအပါအ၀င္က်န္ ၃ ပါးက ေဒလီကို ခရီးဆက္ၾက မွာျဖစ္တယ္။ အလာတုန္းက သူတို႔ ၃ ပါးတြဲက  အရင္သြားႏွင့္ၿပီး စာေရးသူနဲ႔ ကိုအိန္ဒါက ေနာက္မွ လုိက္ လာၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ ေဒလီကို ၃ ပါးသြားမယ္ဆိုေပမယ့္ ရထားလက္မွတ္ျဖတ္တာ မတူတာမုိ႔ စာေရးသူက သီးသန္႔သြားရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရထားတစ္စီးတည္း၊ တစ္ရက္တည္း၊ တစ္ခ်ိန္တည္းျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ ၂ပါးက ဗာရာဏသီက စီးမွာျဖစ္ၿပီး စာေရးသူက ဂယာဘူတာက စစီးမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္  သူတုိ႔ ၂ ပါးလံုး ညေနပုိင္း ဗာရာဏသီျပန္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကားနဲ႔ ဗာရာဏသီကုိ လုိက္သြားၾကတယ္။ ပူေနးျပန္မည့္ ကိုအိန္ဒါႏွင့္ေမာင္သီလာတို႔လည္း ဗာရာဏသီကို ျပန္လည္လုိက္ပါသြားၾကေလရဲ႕။ ေဒလီသြားမည့္ ရက္က (၃၁) ရက္ေန႔မို႔ ဗုဒၶဂယာမွာ ေနာက္ထပ္ ေလးငါးရက္ ေလာက္ေနရဦးမွာျဖစ္တယ္။ ရသမွ်အခ်ိန္ကို ဘုရားမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္ဘို႔ စိတ္ကူးထားတဲ့အတိုင္း အားလပ္တာနဲ႔ ဘုရားဘက္ကုိလည္း ေျခဦးလွည့္မိတယ္။ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီး ဦးသု၀ဏ္ႏွင့္ ဘုရားဘက္ထြက္ခဲ့တယ္။ နံနက္ကလည္း ေန႔ဆြမ္းမစားမီ မဂဓတကၠသိုလ္ ကြင္းထဲက တိဘက္တန္ဘုရားဖူးတစ္သိန္းေက်ာ္ တည္းခိုဘို႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အ၀တ္တဲအိမ္မ်ားကို သြား ၾကည့္ၾကေသးတယ္။ ဂ်ပန္ဘုရားကို အရင္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေန႔ခင္း တံခါးပိတ္ခ်ိန္ေရာက္ေနတာမို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကတယ္။ အျပန္လမ္းမွာ တိဘက္ဘုန္းႀကီး တစ္ေက်ာင္းကို ေတြ႔တာနဲ႔ ၀င္ၿပီး ေလ့လာတယ္။ ေန႔ခင္း ၀တ္ျပဳ ဆုေတာင္းခ်ိန္မို႔ တိဘက္ဘုန္းႀကီး ကိုရင္၊ ဦးဇင္းေလးေတြ တန္းစီထုိင္ၿပီး ၀တ္ျပဳဘုိ႔ျပင္ ဆင္ေနၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ တိဘက္ေတြ ဘုရား၀တ္ျပဳရင္ ႏွဲ၊ ေမာင္း၊ လင္းကြင္း၊ ေဗ်ာ စည္ တီးခတ္ၿပီး သံၿပိဳင္သီဆို ပူေဇာ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ တိဘက္တန္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔မလွမ္းမကမ္းမွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းတည္ရွိတဲ့ ကုလားဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိတယ္။ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္းမွာ လမ္း ေလွ်ာက္ေနဟန္ ေၾကးသြန္း ဆင္းတုေတာ္ႀကီးတစ္ဆူကို ဖူးေတြ႔ရတယ္။ ဒီကုလား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ လူ အသြားအလာ  မရွိသေလာက္ပဲ။ မဟာေဗာဓိဘုရားတစ္၀ိုက္မွာ ဘုရားဖူး အသြားအျပန္ေတြနဲ႕ သိပ္စည္ကားတယ္။ ကား၊ ဆုိက္ကား၊ ေစ်း ဆိုင္ေတြနဲ႔ အၿမဲလုိ ရႈပ္ေထြးေနတယ္။ ျမန္မာျပည္ အညာေဒသက ဘုရားပြဲေစ်းတန္းနဲ႔ သြားတူေနတာေတြ႔ ရတယ္။ ဘုရားဖူးလာတဲ့သူေတြက တိဘက္တန္ လူမ်ိဳးေတြမ်ားတယ္။ တိဘက္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဒလိုင္း လားမား မၾကာမီရက္မွာ ဗုဒၶဂယာကို တရားေဟာၾကြေရာက္ လာမွာမို႔ ႏိုင္ငံတကာက တိဘက္လူမ်ိဳးေတြနဲ႕ ပိုမုိစည္းကားေနျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘုရားအျပင္မွာ စည္းကား ေနသလို ဘုရားပရိ၀ုဏ္အတြင္းမွာလည္း တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားလြန္းလွတယ္။ တိဘက္ေတြက ဗုဒၶဘာသာစိတ္ထက္သန္သူမ်ားျဖစ္တာမို႔ ေရွးအခါကဆိုရင္ တိဘက္ျပည္မွာ တစ္အိမ္ေထာင္မွာ ေယာ က်္ားေလးတစ္ေယာက္ႏႈန္း ဘုန္းႀကီး၀တ္ရတဲ့ ဓေလ့ရွိခဲ့ဘူးတယ္လို႔ ၾကားဘူးတယ္။ တိဘက္ႏုိင္ငံကုိ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္း (မင္း)မ်ားကသာ အစဥ္အဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္က တိဘက္ကို တရုပ္က သိမ္းေတာ့ အိႏၵိယကို ထြက္ေျပးလာတဲ့  (ယခု လက္ရွိ) ဒလုိင္းလားမားဟာ တိဘက္ ႏိုင္ငံရဲ႕ (၁၄) ေယာက္ေျမာက္  ေခါင္းေဆာင္ လားမား တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ တိဘက္ေတြက ဒလိုင္း လားမားႀကီးကို မ်ားစြာ ၾကည္ညိဳ ေလးစားၾကတယ္။ တိဘက္ျပည္ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဒလိုင္း လားမားႀကီးကုိပဲ အားထားေနၾကရတယ္။ ဒလုိင္းလားမားႀကီးက ႏိုင္ငံေရး၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ကမၻာမွာေက်ာ္ၾကား ထင္ရွားသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ ေရာက္ေနတဲ့ သူ႔လူမ်ိဳးေတြ ကမၻာအရပ္ရပ္က ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြ ရေနတာ သူ႔စြမ္းေဆာင္မႈျဖစ္တယ္။  ေဗာဓိပင္ အနီးတစ္၀ုိက္မွာ ေအးေအး လူလူ ထုိင္ရင္း ပရိတ္ ပ႒ာန္းရြတ္၊ တရားထုိင္။ ဓာတ္ပံုရုိက္။ ဘုရားထဲမွာပဲ ေနကုန္တယ္ဆိုပါေတာ့။  ညေနေစာင္းေတာ့ ဦးေကလာသ ဘုရား၀ိုင္းထဲကို လာၿပီး စာေရးသူကုိ လာေခၚတယ္။ သူေနတဲ့ အခန္းကို ေခၚၿပီး ေရေႏြး လဘက္ႏွင့္ ဧည့္ခံတယ္။ သူက ဗုဒၶဂယာ ျမန္မာေက်ာင္းအနီးက အိမ္တစ္အိမ္မွာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ႏွင့္ အခန္းငွားေနထိုင္ၿပီး မဂဓတကၠသုိလ္မွာ အမ္ေအေနာက္ဆံုးႏွစ္တက္ေရာက္ေနတာျဖစ္တယ္။ ဇာတိ က ပခုကၠဴ-ကန္လွရြာဇာတိျဖစ္တယ္။ စာေရးသူ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ မဟာ၀ိသုတာရာမတုိက္ႀကီးမွာ ေနတုန္းက သူကကိုရင္ျဖစ္ၿပီး စာေရးသူရဲ႕ စာခ်ဆရာေတာ့္ ေက်ာင္းမွာေနတယ္။ စာေရးသူနဲ႔ဆို ဆရာတူတပည့္ျဖစ္ တယ္။ ဦးေကလာက သူ႔အခန္းမွာ ညအိပ္ပါလို႔ ေျပာတာနဲ႔ သူတုိ႔ေနထိုင္တဲ့ အိပ္ခန္းေဆာင္မွာ တစ္ညတာ ညအိပ္လုိက္တယ္။ ေနာက္ တစ္ေန႔ ေရာက္ေတာ့ နံက္စာ၊ ေန႔လည္စာေတြခ်က္ေကၽြးတယ္။

0 comments:

Post a Comment