Saturday, August 6, 2011

အမွတ္မထင္ စကားမ်ားျခင္း

ဒီေန႔ ေန႔လည္စာ စားေနတုန္းမွာ ကုိရီးယား ရဟန္း ေရာက္လာတာနဲ႔ သူနဲ႔ အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာၾကာ စကားေတြ ေျပာ ျဖစ္ၾကတယ္။ သူကလည္း စာေရးသူလို (အဂၤလိပ္ စကား ေလ့က်င့္တဲ့အေနနဲ႔) စကားမ်ားသူ သို႔မဟုတ္ သူ႔အျမင္ ကုိယ့္ အျမင္ ဖလွယ္ခ်င္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္တာမို႔ ဘက္ရွိရင္ (အခ်ိန္ရ၊ အႀကိဳက္ေတြ႔ရင္) မထတမ္း ေျပာဘို႔ မခဲယဥ္းတဲ့ သူပဲ။ ေျပာၾကတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတြက ဘာသာေရး အေၾကာင္းပဲ မ်ားပါ တယ္။ သူက ဒီႏွစ္မွ ေရာက္လာ တဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ဆန္းစစ္ကရစ္ဌာနမွာ ဒီပလိုမာ သင္တန္းတက္ဘို႔ စာရင္း သြင္းထားတယ္ လို႔ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလို စကား စ ျဖစ္သြားတယ္။

''ပါဠိဌာနမွာ ဘာလို႔ မလုပ္တာလဲ။ တုိ႔ဘုရားက ပါဠိဘာသာနဲ႔ သူတရားေတြကို ေဟာခဲ့ တာပဲ''

'' ငါ ပါဠိစာ မသင္ခ်င္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပါဠိဘာသာကေန ကိုရီးယားလုိ ဘာသာျပန္ ထားတဲ့ နိကာယ္ က်မ္းေတြကို လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္ေလာက္ ငါ ေလ့လာဘူးလို႔ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါ့အ တြက္ ပါဠိမလိုေတာ့ဘူး။ ''

ဘုရားတပည့္ ရဟန္းတစ္ပါးက ပါဠိစာမလိုဘူး လို႔ ေျပာတာ ထူးဆန္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဟာ ယာနေတြက ပါဠိ စာထက္ ဆန္စစ္ကရစ္ဘာသာကိုသာ အေလးထား သင္ၾကားၾကတယ္ ဆိုတာကို သိထားရင္ သူ ဒီလုိ ေျပာတာ မဆန္းဘူးလုိ႔ ေျဖသာတယ္။

'' ႏို႔ ဘာျဖစ္လို႔ ဆန္စစ္ကရစ္ သင္တာလဲ''

''အိႏၵိယ ဖေလာ္ေတြ၊ နာဂဇၨဳန ဖေလာ္ေတြကို မူရင္းက် က် သိခ်င္လုိ႔ပဲ။ သူတို႔ (ဆန္းစစ္ ကရစ္ ဘာသာနဲ႔ ) ေရးထားတဲ့ က်မ္းစာေတြကို ငါ ႏႈိုင္းယွဥ္ၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါ သင္ တာပါ၊ ဆန္စစ္ကရစ္သင္တာက ပါဠိစာသင္တာထက္ ငါ့ႏိုင္မွာ ငါ့အတြက္ အဓိပၸါယ္ပုိ ရွိမယ္ လို႔ ငါထင္တယ္ေလ ''

ပါဠိစာကို မဟာယာနေတြ ဘာျဖစ္လုိ႔ မ်က္ႏွာလႊဲေနၾကတာလဲ စဥ္းစားလုိ႔ကုိ မရဘူး။ သူက အေရွ႕တုိင္း ဖေလာ္၊ အေနာက္တိုင္း ဖေလာ္။ ဗုဒၶဇင္ ႏွင့္ အျခားဘာသာ တရားမ်ားရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ စတာေတြ ကုိ ေျပာလာ တယ္။ နာဂဇၨဳန၊ ဓမၼကိတၱိရဲ႕ ဖေလာ္ အေၾကာင္းေတြလည္း ပါတယ္။ သူ ေမာေလာက္ေအာင္ ေျပာၿပီးမွ စာေရး သူက ေကာက္ခ်က္ခ် ေျပာတာပါ္။

'' အေနာက္တိုင္း ဖေလာ္နဲ႔ အေရွ႕တိုင္း ဖေလာ္ေတြအားလံုးက အေျခခံအားျဖင့္ အတူတူပါပဲ''

'' ဘယ္လို တူတာလဲ''

'' သူတို႔ အားလံုး အတၱမွာ လမ္းဆံုးၾကတာခ်င္း တူၾကတာကို ေျပာတာပါ။ အေရွ႕တုိင္း (အိႏၵိ ယ) ဖေလာ္ေတြက အတၱ (ျဗဟၼာ)မွာ လမ္းဆံုးၿပီးေတာ့ အေနာက္က ေဂါ့ဒ္မွာ လမ္းဆံုးၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံ သေဘာ အားျဖင့္ ေယဘုယ် တူတယ္လုိ႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ အေနာက္ တိုင္း ဖေလာ္ေတြက လြတ္လြတ္လပ္ လပ္ ေတြးေခၚ တတ္ေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ အေတာ္ ေလး သြားတူတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ဥပမာ- အရာရာဟာ အျမဲ တမ္း ေျပာင္းလဲေန တယ္ဆိုတဲ့ ဗုဒၶေဟာေျပာခ်က္ကို သူတို႔ အားလံုးလုိ လုိက္ေျပာၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶက အျပည့္အစံု အေသးစိတ္ေျပာျပခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ကေတာ့ အခ်က္အလက္ အခ်ိဳ႕သာ ေျပာျပႏိုင္ၾကတယ္။ ''

'' ငါ ရဟႏၲာမျဖစ္ခ်င္ဘူး၊ နိဗၺာန္ကိုလည္း မေရာက္ခ်င္ဘူး''

သူ႔ စကားေတြက တစ္ဖက္ကုိ ေစာင္းေနတယ္ ဆုိတာ ထင္ရွားတယ္။ မဟာယာနေတြရဲ႕ သေဘာ ကုိ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ေစာေၾကာမိထားတာမို႔ သူဘာကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာေနတယ္ ဆုိတာကို စကားထြက္ လာတာနဲ႔သိႏိုင္တယ္။ ေထရ၀ါဒ က ရဟႏၲာျဖစ္ေရး နဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ ေရးကိုပဲ အေလးထားၿပီး အျခားကိုေတာ့ အေလးမထားဘူးလို႔ မဟာယာန အမ်ားစုက ေတြးထင္ထားၾကတယ္။ ျပႆနာ မဟုတ္တာကို ျပႆနာ ရွာ တတ္ၾကတာ သူတို႔ရဲ႕ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ အက်င့္ပဲေလ။ ဒီေတာ့ ေသာက္လက္စ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ ကို ေဘးမွာ အသာခ် ထားလုိက္ၿပီး သူ႔ကုိ ေမးလုိက္တယ္။

'' မင္းက အဲလို ေျပာလို႔ ငါ ေမး ပါရေစ။ နိဗၺာန္ေရာက္တာနဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္တာ မေကာင္း လို႔လား။

'' ငါ ရဟႏၲာ မျဖစ္ခ်င္ဘူး''

'' မင္း ျဖစ္ခ်င္တာ မျဖစ္ခ်င္တာကုိ ငါ ေမးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါက မင္း အပိုင္း။ အခု ငါေမးေန တာက အဲဒီ ၂ ခုက မေကာင္းဘူးလား၊ ေကာင္းသလား ဆုိတာပဲ။''

'' အဲဒါ ေကာင္းပါတယ္''

'' ေအး ဟုတ္ပီ။ ဒါဆိုရင္ အဲဒီ ၂ ခုက ဘာမွ အျပစ္ေျပာစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ မင္း မႀကိဳက္ဘူး ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ မင္း အပိုင္းေပါ့ ဟုတ္လား။ ကဲ မင္း အျမင္ ဆက္ေျပာပါဦး''

အားရပါးရ ေျပာမယ္ အလုပ္မွာ ေမးခြန္း အေမးခံရတာေၾကာင့္ ေအာက္သက္သက္ ျဖစ္ ေကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္။ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဓမၼ မကြဲပဲ လံုးခ်ာလုိက္ အေတာ္မသတ္ ေအာင္ ေျပာေနမွာစုိး လုိ႔ ေစာေစာက ႀကိဳရွင္းထားတဲ့ သေဘာပါ။

''ငါတုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတြရွိတယ္။ သူတို႔က ရဟႏၲာျဖစ္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာကိုမွ သူတို႔ ဂရုမစိုက္ၾကဘူး။ အားလံုးကို ငါတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးဆိုၿပီး မ်က္ႏွာ လႊဲေနၾကတယ္။ သူတို႔ တရားပဲ သူတုိ႔ အားထုတ္ေနၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ ရဟန္းေတြ လူမႈေရးေတြ လုပ္တာေတြကုိ ေတာင္ အျပစ္ေျပာခ်င္ၾကတယ္။ ဥပမာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဆႏၵျပတာမ်ိဳးေတြကို ဒါ ငါတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုၿပီး တားျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါ့အျမင္ကေတာ့..။''

ဒါဟာ သူတို႔ ႏိုင္ငံက တကယ့္ အေျခအေန ဟုတ္ေကာင္းမွ ဟုတ္ေပမယ္။ သုိ႔ေသာ္ သူေျပာ လုိရင္းက လူမႈေရး မလုပ္ပဲ ရဟႏၲာျဖစ္ေရး က်င့္ေနတာသည္ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း တစ္မ်ိဳး ပဲလုိ႔ ဆိုလုိတယ္။ ဒီစကားကလည္း တစ္ဖက္(ေထရ၀ါဒ) ကုိ ေစာင္းေျပာေနသလားဆုိတာ သံသယ၀င္စရာပဲ။ သူ႔စကားကုိ ဆံုးေအာင္ နား မေထာင္ႏိုင္ေတာ့ပါ။

''တို႔ ရဟန္းေတြဆိုတာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဘုရားစကားအတိုင္း လုပ္ၾကရမွာပဲ။ ဘုရားက မလုပ္နဲ႔ လုိ႔ ေျပာထား တာေတြ တုိ႔မလုပ္ပဲ။ လုပ္ပါလို႔ ေျပာထားတာေတြကို တုိ႔လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တို႔ ဘုရား စကားေတြကို မ်ားမ်ားသိထားသင့္တယ္။ မသိဘူးဆိုရင္ တို႔ အျပစ္ေတြ လုပ္မိမယ္။ သိထားရင္ တို႔ အျပစ္ကင္းတာေတြခ်ည္း လုပ္ျဖစ္မယ္၊ ေျပာျဖစ္မယ္။''

ဒီ စကားမ်ိဳးက ေထရ၀ါဒ အခ်င္းခ်င္းဆုိ ဘာမွ ျပန္လည္ ေမးစရာ မလိုတဲ့ စကားမ်ိဳးပါ။ ခုဟာက သူက မဟာ ယာန ျဖစ္ေနေတာ့ ခပ္ဆန္းဆန္း ျဖစ္ေနတာေပါ့။ သူတို႔က ဘုရား စကားေတာ္ကို ခၽြင္းခ်က္မရွိ ယံုတဲ့ သူေတြမွ မဟုတ္တာပဲ။ ဘုရားစကားေတာ္ေတြက ႏွစ္ၾကာ ခဲ့ၿပီမို႔ ေခတ္ႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ က်င့္သံုးသင့္တယ္ ဆုိတာ သူတို႔ရဲ႕ လက္ကုိင္ ၀ါဒပဲေလ။

'' ဘုရား စကားဆုိတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ။''

''ဘုရားစကားဆုိတာ ၀ိနည္း သုတၱန္ အဘိဓမၼာတရားေတြကို ေျပာတာပဲ။ အဲဒါေတြကို သိေအာင္ တို႔ အၿမဲ တမ္း ေလ့လာေနရမယ္။ ၿပီးေတာ့ လုိက္နာ က်င့္သံုးေနရမယ္။ သိၿပီး မက်င့္ရင္လည္း ဒါ မဟုတ္ေသးဘူး။ အက်င့္က အဓိက ပဲ။ ''

0 comments:

Post a Comment