Thursday, August 5, 2010

အဘိဓမၼာသင္တန္း ႏွစ္လျပည့္အထိမ္းအမွတ္

အဘိဓမၼာသင္တန္းကို ခ်ပို႔လာတာ ၂လျပည့္သြားၿပီ။ နက္ျဖန္ဆိုရင္ ၂ ရက္တင္းတင္းျပည့္ၿပီေပါ့။ ၿပီးခဲ့သည့္ ဂၽြန္ ၆ ရက္က စတင္လာတာ ယခု ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ဆိုေတာ့ ၂ လျပည့္ၿပီေလ။ ဒီ ၂ လျပည့္မွာ သင္တန္းသားမ်ားကုိ တစ္ခုခုု ေကၽြးရင္ေကာင္းမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးေနတုန္းမွာပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕က အစ္မေတာ္တစ္ဦးက ေပးပို႔လုိက္တဲ့ ေကာ္ဖီထုပ္ႀကီး ၂ထုပ္ ယေန႔ ေန႔လည္မွာပဲ လက္ထဲကုိ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ စစ္ကိုင္းက အစ္မေတာ္ေရ ေက်းဇူး ေက်းဇူးကမၻာပါပဲဗ်ာ။ နက္ဖန္နံက္ သင္တန္းၿပီးခ်ိန္ သင္တန္း ၂ လျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သင္တန္းသားမ်ားကုိ ေကာ္ဖီႏွင့္ မံု႔ ေကၽြးမယ္။

အဘိဓၼာသင္တန္းက ထူးဆန္းတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပိတ္ရက္မရွိ ေန႔တိုင္းျဖစ္ေနလို႔ပဲဲ။ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းအရဆိုရင္ တစ္ပတ္ ၃ ၊ ၄ ရက္ဆို လံုေလာက္တယ္ေလ။ ၃ ရက္သင္ ၄ ရက္ ေလ့လာ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ေန႔တုိင္းပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေန႔တုိင္းသင္မွ တတ္မယ္။ သိမယ္။ သင္ခ်င္တဲ့စိတ္ေလး မေပ်ာက္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာရပ္က ခက္တယ္။ သေဘာတရားေတြက က်ယ္ျပန္႔လြန္း အားႀကီးတယ္။ မ်ားမ်ားေျပာ မ်ားမ်ား နားေထာင္မွ ေရေရလည္ လည္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိနားလည္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔တိုင္းသင္ၾကားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါက ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ယေန႔ထက္တုိင္ က်င့္သံုးေနတဲ့ ေန႔စဥ္မျပတ္ သင္ၾကားျခင္းစနစ္တစ္ခုျဖစ္တယ္။

ၿပီးေတာ့ ဒီမွာက ေက်ာင္းသားေရာ ဆရာပါ မအားမလပ္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းအားရက္မွာ တြန္းထားမွ ေတာ္ကာၾကမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီကတည္းက တြန္းတြန္း တုိက္တုိက္နဲ႔ ေန႔တုိင္းသင္ခဲ့တာ ယခုအထိဆိုပါေတာ့။

အခ်ိဳ႕က ေျပာတယ္။ ေန႔တုိင္းသင္တာ ဆရာေရာ တပည့္ပါ သိပ္ပင္ပန္းလြန္းတယ္။ ၾကာရွည္ ခံႏိုင္ရည္ရွိဘို႔ မလြယ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ပ်က္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရက္ျခား သင္သင့္တယ္။ စသည္ေပါ့။

အခ်ိဳ႕ကလည္း တစ္ပတ္ တနဂၤေႏြတစ္ရက္ဆိုရင္ လံုေလာက္ပါတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ အားလံုးကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ေန႔တုိင္းသင္ၾကားခဲ့တယ္။ မိုးရြာသည္ျဖစ္ေစ ေနပူသည္ျဖစ္ေစ သင္တန္း ဆီကုိ အေရာက္သြား သင္ၾကားတာပဲ။ သင္မည့္သူေတြကလည္း ဇြဲေကာင္း ေကာင္းနဲ႕ လာၾကတာပဲ။ သင္တန္းသားက မ်ားမ်ားေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပူေနးတကၠသုိလ္ ပါဠိ႒ာနက ဆရာတစ္ေယာက္။ ပီအိပ္ဂ်္ဒီ ေက်ာင္းသား သံုးေယာက္။ ဂ်ာမာန္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္။ စုစုေပါင္း ငါးေယာက္။ ပီအိပ္ဂ်္ဒီ ေက်ာင္းသား သံုးေယာက္ အနက္ ၂ ေယာက္က အိႏၵိယေက်ာင္းသား ဘေႏၱသုဒႆနႏွင့္ နီလမဆိုတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး တစ္ေယာက္က ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးေလး ယူမီဖူဂ်ီမိုတိုျဖစ္တယ္။

သင္တန္းအစတုန္းက အမာခံေက်ာင္းသားအျဖစ္ ဆရာဆန္ေဂ်း၊ ဘေႏၱသုဒႆနႏွင့္ ယူမီဖူဂ်ီမိုတိုတို႔ပဲ ရွိတယ္။ သူတို႔က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြျဖစ္ေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာ အေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္း သိနားလည္သူမ်ား မဟုတ္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္ၾကားတဲ့ ေနရာမွာ အေၾကာင္းယုတၱိ ရွိမရွိကုိ အမ်ားႀကီး ဆန္းစစ္ၾကတယ္။ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားႀကီးေမးၾကတယ္။ ေနာက္အေတာ္ေလး ၾကာကာမွ အေမးေတြ ေလွ်ာ့သြားၾကတယ္။ အဘိဓမၼာဘာသာရပ္ကုိ သေဘာေခြ႔ မေနာေတြ႔ သြားၾကတယ္ေပါ့။ အစက စိတ္၀င္စားယံုပဲ။ ေနာက္မွ တကယ္ႀကိဳက္သြားတာ။ အိပ္ရာထ ပ်င္းတဲ့ ဂ်ပန္မေလးေတာင္ အဘိဓမၼာကို စိတ္၀င္စားလြန္းလို႔ အိပ္ရာကလူးလဲထၿပီး သင္တန္းခ်ိန္အမီ အေျပးကေလး လာတတ္တယ္။

သင္တန္းက နံက္ ၉ နာရီမွ ၁၀ နာရီအထိျဖစ္တယ္။ ၈ နာရီနဲ႕ ၉ နာရီကုိေတာ့ တရားထုိင္ခ်ိန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဂ်ပန္မေလးႏွငဆရာဆန္ေဂ်းတုိ႔က တရားထိုင္ခ်ိန္ ေက်ာ္ၿပီမွ သင္တန္းကုိ ေရာက္လာၾကတယ္။ ဆုိလုိတာက တရားမထိုင္ လိုဘူးဆိုတဲ့ သေဘာ ေပါ့။ ဂ်ပန္မေလးကုိ တရားထုိင္ဘို႔ ေျပာေတာ့။ ဂ်ပန္မေလးက သူ႔အခန္းမွာ ေန႔တိုင္း တရားထိုင္ပါတယ္တဲ့။

သင္တန္းဌာနက ပူေနးတကၠသုိလ္အတြင္း ဗုဒၶ၀ိဟာရ ေခၚတဲ့ ဘုရားေက်ာင္းေလးမွာပါ။ အေဆာင္ကေန ၁၀ မီနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ ေရာက္ပါတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ဘေႏၱသုဒႆန ႏွင့္ ကုိရင္ငယ္ေလး ဓမၼဒႆီတို႔ ေနထုိင္ပါတယ္။ ကုိရင္ငယ္ေလးက နံက္တုိင္း ဘုရားေက်ာင္း သန္႔ရွင္းေရး၊ ေသာက္ေတာ္ေရခ်မ္းကပ္ျပဳလုပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သင္တန္းခ်ိန္မွာ သင္တန္းသားမ်ားအတြက္ ကုလားလဘက္ရည္(က်ရည္)တစ္ခြက္စီ ေဖ်ာ္တုိက္တယ္။

အဘိဓမၼာကုိ သင္ၾကားတဲ့အခါ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟက်မ္းစာကုိ ကုိင္ၿပီးသင္ပါတယ္။ ျမန္မာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ နည္းစနစ္အတိုင္း ပါဠိဖတ္ (အဂၤလိပ္) ဘာသာျပန္။ ၿပီးေတာ့ အဓိပၸါယ္ ရွင္းလင္းေျပာျပ။ ၿပီးေတာ့ ေလာကမွာ ဘယ္လိုျဖစ္ေနတယ္။ အဘိဓမၼာသေဘာတရားအရ ဘ၀မွာ ဘယ္လိုက်င့္သံုး ေနထိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အထိ ေျပာျပေပးတယ္။ ဒါကုိ သိပ္သေဘာက်ၾကတယ္။ အဘိဓမၼာဆိုတာ စာမဟုတ္ဘူး။ ဘ၀ပါလားလို႔ သိသြားၾကတယ္။

ဆရာဆန္ေဂ်းက ေျပာတယ္။ အဘိဓမၼာက တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပိုပုိၿပီး စိတ္၀င္စားမႈကို ျဖစ္ေစတယ္တဲ့။
ဘေႏၱသုဒႆန က အဘိဓမၼာသင္တန္းကုိ တစ္ရက္လာမိရင္ အဲဒီလူ ေနာက္ရက္လာဘို႔ မခဲယဥ္းေတာ့ဘူး၊ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ သင္ၾကားခ်ပို႔မႈေတြက ဆြဲေဆာင္မႈ အျပည့္ရွိေန လို႔ပါဘဲတဲ့။
ဂ်ပန္မေလးကေတာ့ ငါဘာမွ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ အဘိဓမၼာသင္တန္းပဲ စိတ္၀င္စားတယ္တဲ့။

ေနာက္ ဂ်ပန္မေလးတစ္ေယာက္ရွိေသးတယ္။ သူ႔နာမည္က ယူမီ ကတာရာမ တဲ့။ သူက ဘာသာေရး စိတ္၀င္စားသူျဖစ္တယ္။ ဣေၿႏၵရွိတယ္။ သမာဓိေကာင္းတယ္။ ထုိင္းေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္ သူမရယ္တာကုိ မေတြ႔ဘူးဘူးတဲ့။ ဘာသာ ေရး စိတ္၀င္စားလြန္းလို႔ သူမကုိ အတန္းေဖာ္ေတြက ေဗာဓိသတြ (ဘုရားအေလာင္း) လုိ႔ေခၚၾကတယ္။ သူမက မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္လာ ဧကာယနပုဒ္ကို မဟာယာန၊ ေထရ၀ါရ က်မ္းစာေတြနဲ႕ ညွိၿပီ စာတမ္းေရးေနသူျဖစ္တယ္။ စာတမ္းၿပီးလုိ႔ ေနာက္လဆိုသူ႕ႏိုင္ငံ ဂ်ပန္ကို ျပန္ေတာ့မယ္။

သူမက အဘိဓမၼာသင္တန္းကို ေနာက္က်မွ ေရာက္လာသူျဖစ္တယ္။ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ လာေလ့လာမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ သင္တန္းကို တစ္ရက္တက္ၿပီး ညပိုင္းမွာ အီးေမးပုိ႔လာတယ္။ ” ငါ့ကို အဘိဓမၼာသင္ေပးပါ။ ငါ့ႏိုင္ငံ မျပန္ခင္ေလးမွာ အဘိဓမၼာကုိ ႀကိဳးစားၿပီး သင္သြားခ်င္တယ္” တဲ့။

စာကုိ ဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ သူမဘ၀မွာ တစ္ခါမွ မသိခဲ့ဘူးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ သိပ္ေနာက္က်သြားၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ သူမ ဆက္ေလ့လာရမယ္ဆိုတဲ့ အသိေလးေတာ့ ရသြားရွာပါ၏။ အဘိဓမၼာေတြ အမ်ားႀကီး ေလ့လာဘုိ႔အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ လာခဲ့ပါ ယူမီ ဟူ၍သာ ဖိတ္ေခၚစရာရွိေတာ့သည္။

ဟုတ္တယ္ ဘေႏၱသုဒႆန ေျပာသလိုပဲ သင္တန္းလာၿပီးသူတုိင္းဟာ လာခ်င္ရင္း လာခ်င္ရင္းျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ ယခုဆို ခါတုိင္းဆို မလာတစ္ရက္ လာတစ္ရက္ ကုလား ေက်ာင္းသားေလး အဘိဓမၼာကို အႀကိဳက္ႀကီး ႀကိဳက္ၿပီး ေန႔တုိင္းလာျဖစ္ေနေတာ့ တယ္။ အမ်ားတကာ သင္တန္းၿပီး ျပန္သြားေပမဲ့ သူ႔အတြက္ သီးသန္႔အခ်ိန္ပိုေလး ေတာင္းၿပီး သင္ရွာတယ္။ ပါဠိကုိ နားမလည္ေပမဲ့ ဘာသာရပ္က သိပ္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာပဲတဲ့။

ေနာက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသူကေတာ့ ဂ်ာမာန္ အမ်ိဳးသမီးေလးျဖစ္တယ္။ တိဘက္တန္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ တိဘက္တန္၊ ဟင္ဒီ၊ ဆန္စစ္ကရစ္ တတ္ကၽြမ္းတယ္။ တကၠသုိလ္အျပင္ပမွာ အိမ္ငွားေနတယ္။ သင္တန္းကုိ အခ်ိန္မီ ေရာက္လာၿပီး ေလ့လာတယ္။ သင္ၾကားမႈေတြကုိ ေခါင္းေလး ရမ္းရမ္းၿပီး သိပ္ဟုတ္တာေပါ့ လုိ႔ ေထာက္ခံတယ္။

0 comments:

Post a Comment