Saturday, August 14, 2010

အဘိဓမၼာသင္ရေအာင္(၁၂)

ျမန္မာနည္းျမန္မာ့ဟန္ စာသင္နည္းေတြဟာ အေတာ္ေလးကို အဆင့္ျမင့္မား ေကာင္းမြန္ခိုင္ခန္႔တယ္ဆိုတာ ျပည္ပက ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ေတြနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္တုိင္းတာလုိက္မွ ပိုမို သိနားလည္ရတယ္။ ျမန္မာေတြ ကံေကာင္းျခင္းႀကီးစြာ ဒီလို အေကာင္းေတြရေနတဲ့ အေျခအေနက ေျပာင္းလဲ မသြားပါေစနဲ႕လို႔ ရင္တမမ ဆုတေနရေတာ့တယ္။ ကဲ ဒီေလာက္ဆို အဘိဓမၼာ မိတ္ဆက္ ေတာ္ေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္။ မူရင္းက်မ္းစာဆီကို သြားေရာက္ဘို႔ အခ်ိန္ေနာက္က်ေနမွာ စိုးရတယ္။ စိန္ေကာင္း ေက်ာက္ေကာင္းေရာင္းခ်တဲ့ ေနရာမွာ ေဆးရိုးသည္က ကန္႔လန္႕မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးေလ။


အဘိဓမၼတၴသဂၤဟက်မ္းစာ
အဘိဓမၼတၳသဂၤဟက်မ္းဟာ ကမၻာမွာ အလြန္အင္မတန္ နာမည္ႀကီးတဲ့ က်မ္းစာျဖစ္တယ္။ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းကုိ ၿခံဳငံုမိေအာင္ ေရးသားထားတဲ့ အင္မတန္ က်စ္လစ္ေသသပ္ ေကာင္းမြန္တဲ့ က်မ္းျမတ္ တစ္ဆူျဖစ္တယ္။ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းဟာ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ လြန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေလ့လာ နားလည္ဘို႔ မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဘိဓမၼာ သေဘာ တရားမ်ားကုိ အလြယ္ တကူ ေလ့လာ ႏိုင္တဲ့ အေထာက္အကူျပဳ က်မ္းတစ္ခု ရွိသင့္တယ္ ဆိုတာ သေဘာရေတာ္မူတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအဘိဓမၼာ အေျချပဳက်မ္းစာကုိ ေရးသားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ အဆီအႏွစ္မ်ားခ်ည္း စုေ၀းေနတဲ့ဒီက်မ္းစာဟာ လက္၀ါးသာ သာေလာက္ရွိသည္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာပညာရွိမ်ားက ဒီက်မ္းစာကုိ လက္သန္းအ႒ကထထာလို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူရဲ႕ အရွိန္အ၀ါက မေသးငယ္ဘူး။ ကမၻာအရပ္ရပ္က ပညာရွိမ်ားရဲ႕ မ်က္ရႈသဘြယ္ ေလးစား တန္ဖိုးထားျခင္းကုိ ခံရတယ္။ ဘာသာအသီးသီး ျပန္ဆိုမႈမ်ား။ အဖြင့္က်မ္းစာမ်ားျဖင့္ လ၀န္းကို ၾကယ္တာရာမ်ား ၀န္းရံခေနသည့္ပမာ အလြန္ ခန္႕ျငားထည္၀ါလွတယ္။

0 comments:

Post a Comment