Sunday, August 15, 2010

အဘိဓမၼာသင္ရေအာင္(၁၃)


က်မ္းျပဳဆရာေတာ္
က်မ္းျပဳဆရာေတာ္အမည္က အရွင္အႏုရုဒၶါျဖစ္တယ္။ သာသနာႏွစ္ ၉၀၀ ေက်ာ္ေလာက္မွာ ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ ပညာရွင္တစ္ပါးျဖစ္တယ္။ သာသနာႏွစ္ ၉၀၀ ၀န္းက်င္ဆိုတာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြက္ အားထားရတဲ့ တကယ့္ဒိတ္ဒိတ္ၾကဲ က်မ္းျပဳ အာဇာနည္ေတြ အသီးအသီး ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ ပါဠိစာေပရဲ႕ ေရႊေခတ္ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶ၀ံသအ႒ကထာ၊ ၀ိနိစၦယ၊ အဘိဓမၼာ ၀တာရအ႒ကထာ က်မ္းျပဳ ဆရာေတာ္ အရွင္ဗုဒၶဒတၱႏွင့္ အရွင္တုိ႔ဟာ ဆရာတူတပည့္ျဖစ္တယ္လို႔ သမုိင္းဆရာမ်ားကဆိုတယ္။

ဆရာေတာ္ကို သီရိလကၤာႏိုင္ငံ (သီဟုိဠ္ကၽြန္း)သားလို႔ ျမန္မာမ်ားက အစဥ္အဆက္ ယူဆခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ အႏုရာဓၿမိဳ႕ က ၀ဋၬဂါမဏိ မင္းႀကီးရဲ႕ မိဘုရားႀကီး ေသာမေဒ၀ီ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းတဲ့ မူလေသာမ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေနာက္ တုိင္းသား သုေတသီမ်ားကေတာ့ အရွင္ဟာ သီဟိုဠ္သားေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ သူရဲ႕ ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းဟာ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း ကဥၥိပူရန္ ဆိုတဲ့ အရပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနတယ္၊ ဆုိလုိတာက က်မ္းျပဳအရွင္ဟာ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း ကဥၥိပူရန္မွာလည္း အေတာ္ၾကာၾကာ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ဘူးတယ္လို႔ တင္ျပၾကတယ္။ အေနာက္တုိင္းသားေတြရဲ႕စကားမမွားပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ အရွင္ဟာ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းသားလုိ႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတဲ့ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေနရလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္က အရွင္ဟာ အိႏၵိယေတာင္ပုိင္းသား ျဖစ္တယ္လို႔ မိန္႔ဆိုေတာ္ မူခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္က သူရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီက်မ္းႀကီးမွာ ဒီလိုစိစစ္ျပေတာ္မူခဲ့တယ္။

ေသေ႒ ကဥၥိ၀ေရ ကာ၀ီေရ နဂေရ ၀ေရ၊ ကုေလ သဥၥာတာဘူေတန ဗဟုႆုေတန ဥာဏိနာ ဟူေသာ ပရမတၳ၀ိနိစၧယနိဂံုးဂါထာအရ အရွင္အႏုရုဒၶါ သည္ကဥၥိတိုင္း ကာ၀ီရၿမိဳ႕တြင္ ဖြားျမင္ေသာပုဂၢိဳလ္တည္းဟု သိသာၿပီ။ ထိုကဥၥိ တိုင္းကား အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း မဒရ႒္နယ္၌ တည္ရွိ၏။

အိႏၵိယေတာင္ပုိင္းေဒသဆိုတာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံႏွင့္ နီးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သီရိ လကၤာႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာဘုရင္မ်ားအဆက္ဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသား က်မ္းတတ္ ပုဂၢိဳဟ္မ်ားဟာ သီရိလကၤာဘက္ကူးၿပီး သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒီအထဲမွာ အရွင္အႏုရုဒၶါလည္းတစ္ပါးအ၀င္ျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ဟာ ဒီက်မ္းစာကုိ ျပဳစုေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ အႏုရာဓၿမိဳ႕က မူလေသာမဆိုတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူခုိက္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း စိစစ္ျပေတာ္ခဲ့ေသးတယ္။

ဒီက်မ္းကို ေရးသားရန္ေတာင္းဆုိသူကေတာ့ နမၸေခၚတဲ့ ဥပါသကာ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းၿပီးနိဂုမ္းမွာ ေဖၚျပထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ဒီက်မ္းစာအျပင္ ပရမတၳ၀ိနိစၧယ၊ နာမရူပပရိေစၦဒက်မ္းစာတို႔ကိုလည္း ေရးသားေတာ္မူခဲ့ေသးတယ္။
အရွင္သည္ အဘိဓမၼတၴသဂၤဟက်မ္းစာကို ေရးသားေတာ္မူတဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ႕ အာေဘာ္က် အဘိဓမၼာက်မ္းစာရဲ႕ အဆီအႏွစ္မ်ားကုိ ထုတ္ျပႏိုင္စြမ္းရွိတာမို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္က ပညာရွင္အမ်ားရဲ႕ ေလးစား တန္ဖိုးထားျခင္းကုိ ခံရတယ္။ သီလ သမာဓိ ပညာ အားႀကီးေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ရႈျမင္ျခင္းခံရတယ္။

0 comments:

Post a Comment